Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Our dear pirates...

Oh, captains...

...με αγάπη στα 44 υπέροχα Νηπιάκια 
του 57ου Νηπιαγωγείου Ηρακλείου 
που σαλπάρουν μαζί μας κάθε πρωί 
σε υπέροχα, άγνωστα, ανεξερεύνητα νερά, 
και δημιουργεί το καθένα στο πόστο του 
από ένα μικρό θαύμα...

...αχ, καπετανέοι μας...



 https://youtu.be/_-uTBoF7UOg








Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Έκτακτο παράρτημα...

...και πάνω στην ώρα που είπαμε να συμμαζέψουμε τις γωνιές 
και να συγκεντρωθούμε στην παρεούλα/γωνιά συζήτησης-ανακοινώσεων...
και σκεφτόταν η κυρία "Ωχ, πάλι τα ίδια θα λέω και να ξαναλέω 
κι ένας θεός ξέρει πόσο καιρό θα κρατήσει αυτό το repeat..."

...τα παιδάκια της 

(τα είχε σταμπάρει βέβαια από πριν
αλλά σκεφτόταν να κρατάει μικρό καλάθι προς το παρόν...) 

είχαν τακτοποιήσει με απίστευτες ταχύτητες 
τα πάντα όλα και είχαν συγκεντρωθεί σ'αυτήν την παρεούλα
τη μάζωξη τέλος πάντων...και την κοιτούσαν με ανυπομονησία...
...σου λέει για να δούμε τι θέλει αυτή η κυρία φέτος από μας...
...γιατί από κυρίες είχαν χορτάσει 1-2 χρόνια στους παιδικούς...
"μα δεν πηγαίναμε παιδικό, στο προνήπιο πηγαίναμε..."
καλά εντάξει...
καθίσαμε λοιπόν σταυροπόδι...οκλαδόν με διόρθωσαν...
ok...δεν αφήνουν να πέσει κάτω τίποτα...
κι ούτε χαρίζουν κάστανα σε κανένα...
γι'αυτό τα πάω όσο τίποτα αυτά τα νέα φρούτα
που δύο πρωϊνά τώρα μας γεμίζουν φρεσκάδα και μας φτιάχνουν τη διάθεση...
τι φατσούλες είναι αυτές...και μάτια όλο γλύκα...
κι αρχίσαμε να λέμε διάφορα...πήραμε παρουσίες 
είπαμε 5-6 νέα, θυμήθηκαμε διάφορους κανόνες
(όλους τους ήξεραν η κυρία μόνο κουνούσε το κεφάλι, δεν τα προλάβαινε...)  

και ξεκινήσαμε να τραγουδήσουμε...

είπαμε το https://youtu.be/l7brcrkvJaI


και ρώτησε και η κυρία τι τραγούδια ξέρουν να της πουν...
κι οι περισσότεροι ήθελαν να πουν...
4-5 απλώς παρατηρούσαν και κρατούσαν το ρυθμό...
ένας ήθελε με επιμονή να μας πει ένα τραγούδι που είχε μάθει 
και τον καθυστερούσα κιόλας και δεν κρατιόταν...

...και ήρθε επιτέλους η στιγμή να τραγουδήσει 
κι άρχισε να τραγουδάει τα Μαλαματένια λόγια...

και απλώθηκε στην αίθουσα απόλυτη ησυχία...

και 3-4 μικρά έφτιαξαν χορωδία...

και μας συνεπήρε η δύναμη της μουσικής και των λέξεων...

...και η κυρία δεν πίστευε στ'αυτιά της...
και είπαμε ότι θα το μάθουμε απ'έξω...
(πολλά λόγια έχει βέβαια...αλλά εμείς είμαστε φτιαγμένοι για τα δύσκολα κι ωραία)  

...κι ευχαριστούμε τόσο πολύ το Βαγγέλη Κ.
που μας οδήγησε σε τέτοια μονοπάτια  
και να μας έχει ο Θεός καλά 
για να διασχίσουμε παρέα 
όσα περισσότερα ενδιαφέροντα μέρη μπορούμε...

...αφιερωμένο στα υπέροχα παιδάκια μας 
και τους χαμογελαστούς γονείς τους....
(θα αφιερώσουμε κι άλλα φυσικά...είμαστε του έντεχνου, τι να κάνουμε...)  

...επίσης αφιερωμένο στους καταπληκτικούς, ευγενικούς, 
γεμάτους αγάπη για τα εγγονάκια τους παππούδες & γιαγιάδες
που μας εύχονται ν'αξιωθούμε τη δική τους θητεία 
για να ζήσουμε την ευτυχία της απόλυτης χαράς και ανεμελιάς...

αχ, πόσο ωραίο να σε κακομαθαίνουν...
να σε καλομαθαίνουν μέσα στην αγκαλιά τους ο παππούς και η γιαγιά σου...

...κι από εδώ ευχόμαστε Καλό Παράδεισο 
στον καλόν άνθρωπο παππού Νίκο 
που έπαιρνε την εγγονή Αναστασία 
πολλά μεσημέρια την προηγούμενη χρονιά
και δεν έφευγε αν δεν μας χάριζε το θαυμαστό του χαμόγελο...

 

   https://youtu.be/p8tRB7RDnUw

 












Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Καλό ταξίδι...



Για να έχουμε όμορφο ταξίδι…





          Aγαπητοί μας Γονείς,

δώστε προσοχή στα παρακάτω και θα έχετε σίγουρα
μια καλή και επιτυχημένη χρονιά!


-Δείξτε ενδιαφέρον για ο,τιδήποτε φέρνει το παιδί μαζί του από το σχολείο (και φυσικά μην το πετάξετε). Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε τι ακριβώς είναι αυτό που κρατάτε στα χέρια σας το παιδί σίγουρα δούλεψε σκληρά και νιώθει υπερήφανο για το δημιούργημά του.

-Μην ρωτάτε πως αποδίδουν τα υπόλοιπα παιδιά. Αν το παιδί σας τα πηγαίνει καλά σε κάτι μην ρωτάτε αν και ο φίλος του το κάνει αυτό. Πρόκειται για απόρρητο προσωπικό δεδομένο. Επίσης μην ρωτάτε αν το παιδί σας είναι το εξυπνότερο στην τάξη. Οι νηπιαγωγοί συγκρίνουν την πρόοδο του κάθε παιδιού με τον εαυτό του και όχι με τους άλλους π.χ. ζωγραφίζει ένα πρόσωπο τόσο καλά όσο το έκανε το φθινόπωρο;

-Τα ρούχα του σχολείου να είναι ρούχα για παιχνίδι. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θέλουμε να είναι χαρούμενα και δημιουργικά, γεγονός που μερικές φορές σημαίνει και "λερωμένα"! Κανείς δεν θα σας κρίνει αν το παιδί σας δεν είναι ντυμένο για φωτογράφιση περιοδικού!

-Τα "πολυάσχολα" νήπια συχνά περιμένουν μέχρι το τελευταίο λεπτό για να πάνε στην τουαλέτα! Ζώνες και επιπλέον κουμπιά, μπορεί να είναι ωραία, αλλά δημιουργούν δυσκολίες και "ατυχήματα"...

-Αποχαιρετισμοί: Ένα φιλί, μια αγκαλιά και ένα «Να περάσεις μια υπέροχη μέρα!», είναι όλα όσα χρειάζονται. Με εξαίρεση την αρχή της σχολικής χρονιάς, όπου το παιδί προσαρμόζεται, μην χρονοτριβείτε. Εάν στο παιδί σας αρέσει να γνωρίζει το πρόγραμμά του, μπορείτε να πείτε ακόμη κάτι που θα κάνετε μαζί όταν τελειώσει το σχολείο, π.χ. «Θα πάμε μαζί στο πάρκο!». Και μην πισωγυρίζετε διότι έτσι αυξάνεται δραματικά ο στρεσογόνος παράγοντας. Είναι καλύτερα να κάνετε μια καθαρή και γρήγορη αποχώρηση ακόμη κι αν το παιδί κλαίει. Σιγά σιγά θα αντιληφθεί τι συμβαίνει και θα αποκτήσει τον έλεγχο της κατάστασης.

-Ψείρες! Μπορεί να συμβεί στον καθένα. Μην νιώθετε άσχημα. Ενημερώστε τη νηπιαγωγό ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση.

-Δείξτε κατανόηση και στα άλλα παιδιά όπως δείχνετε και στο δικό σας. Γνωρίζετε πως τα παιδιά περνούν δύσκολες φάσεις και οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν άγχος που μερικές φορές τους οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις. Αν κάποιο παιδί είναι επιθετικό, έχετε την πίστη ότι οι νηπιαγωγοί θα κρατήσουν το δικό σας ασφαλές και θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να βελτιώσουν την κατάσταση.

-Αν το δικό σας παιδί είναι επιθετικό. Μπορεί να σας φαίνεται αδιανόητο ότι το "αγγελούδι" σας μπορεί να έχει αυτή τη συμπεριφορά, αλλά έχετε πίστη στα λόγια των νηπιαγωγών και μην αμφισβητείτε τα συμβάντα. Πολλές φορές τα παιδιά αντιδρούν διαφορετικά στο σχολείο σε σχέση με το σπίτι γιατί είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες. Συνεργαστείτε!

-Αν σας πουν ότι το παιδί σας θα είχε όφελος εάν περνούσε από μια περαιτέρω αξιολόγηση σε κάποιο τομέα των αναπτυξιακών του δεξιοτήτων, αυτό είναι κάτι που δεν λέγεται επιπόλαια. Οι νηπιαγωγοί βλέπουν το παιδί σας όχι μόνο όπως είναι τώρα, αλλά όπως θα είναι στο Δημοτικό Σχολείο. Επιθυμούν να του προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια το συντομότερο δυνατό, οπότε δείξτε εμπιστοσύνη. Δεν είναι κάτι κακό, κάτι που να σας κάνει να ντρέπεστε. Πολλά παιδιά λαμβάνουν βοήθεια από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ. προκειμένου να βοηθηθούν.

-Αν υπάρχει κάτι που απασχολεί εσάς ή το παιδί σας, πείτε το! Όχι όμως ενώπιον όλων των γονέων και των παιδιών την ώρα της προσέλευσης ή της αποχώρησης. Επιδιώξτε την κατ΄ιδίαν συνάντηση με τις νηπιαγωγούς και μιλήστε γι'αυτό που σας απασχολεί. Και οι νηπιαγωγοί επιθυμούν όπως κι εσείς, το παιδί σας να είναι χαρούμενο και είναι πρόθυμες να διορθώσουν τα λάθη τους.

-Τα τυποποιημένα κρουασάν, το σοκολατούχο γάλα και τα μπισκότα καθώς και άλλα παρεμφερή προϊόντα δεν ενδείκνυνται για το καθημερινό κολατσιό. Υπάρχουν τόσα υπέροχα και υγιεινά εδέσματα που μπορούν να γεμίζουν τις παιδικές σχολικές τσάντες.

-Δώστε προσοχή στις ανακοινώσεις, που υπάρχουν στην είσοδο του σχολείου ή σε σημειώματα μέσα στην τσάντα του παιδιού. Μπορεί να περιέχουν νέα σχετικά με διάφορες δράσεις της τάξης, όπου μπορεί να ζητείται η συμμετοχή σας, κι αν δεν δώσετε προσοχή τότε τις συνέπειες τις υπομένει άθελά του το ίδιο το παιδί.

-Συνέπεια στην ώρα. Το παιδί χάνει ένα κομμάτι από την καθημερινή ρουτίνα του σχολείου, αν συνεχώς καθυστερεί και έρχεται σε δύσκολη θέση απέναντι στους συμμαθητές και τη νηπιαγωγό του. Ενώ στην αποχώρηση είναι δύσκολο να διαχειριστεί τους λόγους που φεύγει πάντα τελευταίο από το σχολείο.

-Το άρρωστο παιδί πρέπει να μένει στο σπίτι του. Στο σχολείο δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει, αφού δεν θα νιώθει καλά και ταυτόχρονα ενδέχεται να προκαλέσει επιδημία.

-Μην αποκρύπτετε σημαντικές πληροφορίες. Εμπιστευτικά μιλήστε στις νηπιαγωγούς για οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό, αλλά και ο,τιδήποτε αφορά το ιατρικό του ιστορικό, προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψουν πάνω σ΄αυτές.

-Όχι απουσίες χωρίς σοβαρό λόγο. Περιστασιακά μια μέρα εκτός σχολείου δεν είναι και σπουδαία υπόθεση. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά τότε το παιδί λαμβάνει ένα εσφαλμένο μήνυμα. Το σχολείο είναι σημαντικό και αυτό επιβεβαιώνεται με την παρουσία. Μια παρουσία που πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη.
.
-Ατυχήματα συμβαίνουν. Οι νηπιαγωγοί κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να μην συμβεί το παραμικρό μέσα στη σχολική μέρα, αλλά υπάρχει η πιθανότητα να μην δουν κάτι κάποια στιγμή. Είναι αναπόφευκτο.

-Ενισχύστε τις γνώσεις που μεταφέρει το παιδί από το σχολείο με επιπλέον δραστηριότητες, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Έτσι το βοηθάτε να εμπεδώσει τις νέες γνώσεις και τελικά να ενισχύσει τη δυναμική της ομάδας στην τάξη.

-Παιχνίδια από το σπίτι. Τα παιχνίδια αυτά δημιουργούν εντάσεις διότι τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν θέλουν να τα μοιραστούν με τους άλλους, αλλά από την άλλη θέλουν να τα παρουσιάσουν σε όλους! Επίσης, κατά έναν περίεργο λόγο, πάντα τα παιχνίδια αυτά καταλήγουν σπασμένα!

-Ακολουθήστε τους κανόνες που το παιδί έχει μάθει στο σχολείο, και αντικειμενικά ισχύουν, για να τους ακολουθήσει κι αυτό. Με το να αμφισβητείτε τη σημαντικότητά τους, το σχολείο χάνει την αξιοπιστία του και το παιδί βρίσκεται μπροστά σε διλήμματα που δυσκολεύεται να διαχειριστεί.

-Δεν μπορούν όλα τα παιδιά να συμπαθήσουν τη δασκάλα τους αμέσως (προφανώς ούτε και εσείς!). Χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί η εμπιστοσύνη και ο αμοιβαίος σεβασμός. Υποστηρίξτε τις νηπιαγωγούς και αποφύγετε τις όποιες ενστάσεις σας μπροστά στο παιδί. Γίνετε το σωστό παράδειγμα στη δημιουργία ισορροπημένων σχέσεων.

Y.Γ. Ευχαριστούμε τα διάφορα ιστολόγια συναδέλφων που μας παρουσίασαν το παραπάνω κείμενο…





Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

With love...

Καλώς ορίσατε...

Σήμερα με το καλημέρα και τις γεμάτες αγάπη και προσμονή ευχές 
για την καλή χρονιά γέμισαν τα μάτια και οι καρδιές χαμόγελα
και οι ψυχές μας ελπίδα και πίστη... 

...τόσες απίθανες φατσούλες γεμάτες γλύκα και σπιρτάδα...

...και γνώριμες αγκαλιές και λέξεις που βιάζονταν 
να βγουν στην αναφορά και να τονίσουν ότι:

"κυρία εγώ ρωτούσα για σένα
κι ήθελα να σε δω....." 

"Πλούταρχε, μου έλεγε τα νέα σου η θεία Ελένη...
αλλά δε σε είδα τόσον καιρό 
κι είμαστε και γείτονες..." 

"Αχ, Κάτια σε αναζητούσα τόσο πολύ..."

"κι εγώ ήμουνα σε πρωϊνό σχολείο"...

"περάσατε καλά το καλοκαίρι σας;...
έχετε μαυρίσει...."

"αμέ, πολύ ωραία..."

"να ερχόσαστε να μας βλέπετε...μη χαθούμε..."

"θα ερχόμαστε...θα τα λέμε..."
"πολλά παιδιά θα έχετε τώρα πάλι..."

Ναι, πολλά και τόσο απίθανα....







Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2015

Με το σταυρό και το βασιλικό...

Μ'ένα κλαδί βασιλικό και την ευχή της Εκκλησίας
εγκαινιάζουμε τη νέα σχολική χρονιά...
προσθέτουμε αγάπη, ελπίδα και δημιουργική διάθεση...
προσδοκούμε την καλή συνεργασία και υποστήριξη
και σας περιμένουμε την Παρασκευή,  
11 του Σεπτέμβρη 2015
και ώρα 09:00 το πρωί στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας
για να αγιαστούμε και να γνωριστούμε...





ώσον, Κύριε, τον λαόν σου, και εύλόγησον την κληρονομίαν σου, 
νίκας τοις ευσεβέσι κατά βαρβάρων δωρούμενος, 
και το σον φυλάττων, δια του Σταυρού σου πολίτευμα" 



Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Εδώ θα βρεθούμε ξανά...


ΘΑ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΞΑΝΑ


Στίχοι: Σαμαρτζής Τάσος


Μουσική: Μαυρουδής Νότης


Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Γκαϊφύλλιας


Παιδική Χορωδία Δημήτρη Τυπάλδου



Εδώ, θα ρίξω στη θάλασσα
σαν πέτρες τα χρόνια που χάλασα
εδώ, θα μου φέρει το κύμα
ένα γράμμα που θα έχει και ρίμα
και θα λάμπει στο τέλος η υπογραφή:
Κολοκοτρώνης, Μακρυγιάννης, Φιλικοί...

Θα βρεθούμε ξανά
όταν όλα θα έχουν περάσει -
στην Πατρίδα φιλιά
και κουράγιο να πεις, μην ξεχάσει -
θα βρεθούμε ξανά
όταν όλοι θα έχουν αλλάξει -
θα βρεθούμε ξανά...

Εδώ, αρχαία μου θάλασσα
που ξέρεις τι βάσανα τράβηξα
εδώ, θα μου στείλει τ' αγέρι
ένα γράμμα απ' τ' αόρατα μέρη
ο χαμένος ο λόγος, ο πιο ζεστός:
Σεφέρης, Κάλβος, Εμπειρίκος, Σολωμός...



  https://youtu.be/GS80muAp5zM





















































Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Ο λύκος των παραμυθιών και ο λύκος της φύσης




Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο κακός λύκος...;;;

ή σ'άλλη μετάφραση
"Περπατώ εις το δάσος...(αν μπορέσω να βρω...)
λύκε-λύκε είσαι εδώ...;;;"
...δύσκολο...

 Οι εμπειρίες που βιώσαμε με τα νήπια εκείνης της χρονιάς 
δεν μπορούν, όπως είναι φυσικό να ξεδιπλωθούν 
μέσα από μια απλή παρουσίαση...

αλλά τουλάχιστον μπορούμε να νιώσουμε
λίγα από τα δυνατά συναισθήματα που δημιούργησε
η αναθεώρηση κατασταλαγμένων γνώσεων... 
η ένταση της αποκάλυψης γεγονότων που υφίστανται
εξαιτίας της ανθρώπινης δράσης...
οι ιδέες που αποκτήθηκαν εκατέρωθεν...
η χαρά και η ευδαιμονία της δημιουργίας 
που μας παρέσυρε αρκετούς μήνες...

και από εδώ ευχαριστούμε συναδέλφους, παιδιά, γονείς
κι όλους τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς...






http://www.slideshare.net/eisolakaki/ss-51421719






     https://youtu.be/Xeu54oBatf0









Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015

Πέμπτη 16 Ιουλίου 2015

Αχ, Ελλάδα...

"Χαρά στον Έλληνα που ελληνοξεχνά
και στο Σικάγο μέσα ζει στη λευτεριά
Εκείνος που δεν ξέρει και δεν αγαπά
σάμπως φταίς κι εσύ καημένη
και στην Αθήνα μέσα ζεί στη ξενιτιά

Αχ! Ελλάδα σ' αγαπώ και βαθιά σ' ευχαριστώ
γιατί μ' έμαθες και ξέρω
Ν' ανασαίνω όπου βρεθώ να πεθαίνω όπου πατώ
και να μην σε υποφέρω

Αχ! Ελλάδα θα στο πω πριν λαλήσεις πετεινό
δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι
Μ' εκβιάζεις μου κολλάς σαν το νόθο με πετάς
μα κι απάνω μου κρεμιέσαι

Η πιό γλυκιά πατρίδα είναι η καρδιά
Οδυσσέα γύρνα κοντά μου
που τ' άγια χώματα της πόνος και χαρά
Κάθε ένας είναι ένας που σύνορο πονά
κι εγώ είμαι ένας κανένας που σας σεργιανά

Αχ! Ελλάδα σ' αγαπώ και βαθιά σ' ευχαριστώ
γιατί μ' έμαθες και ξέρω
Ν' ανασαίνω όπου βρεθώ να πεθαίνω όπου πατώ
και να μην σε υποφέρω

Αχ! Ελλάδα θα στο πω πριν λαλήσεις πετεινό
δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι
Μ' εκβιάζεις μου κολλάς σαν το νόθο με πετάς
μα κι απάνω μου κρεμιέσαι"


Καλοί Λιμένες...Νότια Νομού Ηρακλείου...Κρήτη...Ελλάδα...






https://youtu.be/viapFvT4ce4



 



Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Ελλάδα: μία ιστορία που συνεχίζει να εμπνέει...

 ( https://youtu.be/oIbISY-cz9M )

αφιερωμένο στην πατρίδα μας ...
την Ελλάδα ... 

( από το fb της Maria Raptaki... )  
















 "Πόσο πολύ, πόσο πολύ,
πόσο πολύ σ’ αγάπησα
πόσο πολύ σ’ αγάπησα
ποτέ δε θα το μάθεις
Απ’ τη ζωή, απ’ τη ζωή,
απ’ τη ζωή μου πέρασες
κι αλάργεψες κι εχάθης
καθώς τα διαβατάρικα
κι αγύριστα πουλιά

Πόσο πολύ σ’ αγάπησα,
ποτέ δε θα το μάθεις

Κι αν δεν προσμένεις να με δεις
κι αν δεν προσμένεις να με δεις
Κι εγώ πως θα ξανάρθεις,
εσύ του πρώτου ονείρου μου
γλυκύτατη πνοή

Αιώνια θα το τραγουδώ,
αιώνια θα το τραγουδώ
κι εσύ δε θα το μάθεις,
πως οι στιγμές που μου `δωσες
αξίζουν μια ζωή

Πόσο πολύ σ’ αγάπησα,
ποτέ δε θα το μάθεις..."



https://goo.gl/lbMVE2